Fluitest ALB-BCG
Transcription
Fluitest ALB-BCG
Fluitest® ALB-BCG Albumin-BCG Intended use: Notes: In vitro test for the quantitative determination of albumin in human serum and plasma. For in vitro diagnostic use. Exercise the normal precautions required for handling all laboratory reagents. Summary: Limitation interference: Albumin is a carbohydrate-free protein, which constitutes 55-65% of total plasma protein. It maintains oncotic plasma pressure, is also involved in the transport and storage of a wide variety of ligands and is a source of endogenous amino acids. Albumin binds and solubilizes various compounds, e. g. bilirubin, calcium and long-chain fatty acids. Furthermore albumin is capable of binding toxic heavy metals ions as well as numerous pharmaceuticals, which is the reason why lower albumin concentrations in blood have a significant effect on pharmacokinetics. Hyperalbuminemia is of little diagnostic significance except in the case of dehydration. Hypoalbuminemia occurs during many illnesses and is caused by several factors: Compromised synthesis due either to liver disease or as a consequence of reduced protein uptake, elevated catabolism due to tissue damage (severe burns) or inflammation, malabsorption of amino acids (Crohn's disease), proteinuria as a consequence of nephrotic syndrome; protein loss via the stool (neoplastic disease). in severe cases of hypoalbuminemia, the maximum albumin concentration of plasma is 2.5 g/dl. Due to the low osmotic pressure of the plasma water permeates through blood capillaries into tissue (edema). The determination of albumin allows monitoring of a controlled patient dietary supplementation and serves also as an excellent test of liver function. Criterion: Recovery within ± 10% of initial value. at an albumin concentration of 3.5 g/dl. Icterus: No significant interference up to an index I of 92 (approximate bilirubin concentration: 92 mg/dl). Hemolysis: No significant interference up to an index H of 1100 (approximate hemoglobin concentration: 1100 mg/dl). Lipemia (Intralipid): No significant interference up to an index L of 1075 (approximate triglycerides concentration: 2150 mg/dl).There is poor correlation between turbidity and triglycerides concentration. Testing procedure: Materials provided • Working solutions as described above Additional materials required • Calibrators and controls as indicated below • 0.9% NaCI Manual procedure: Wavelength: Temperature: Cuvette: Zero adjustment: 628 nm, Hg 623 (620 – 640 nm) +20 to +37°C 1 cm light path Reagent blank/each series needs one reagent blank only Test principle: Colorimetric assay, endpoint method • Sample and addition of R1 (buffer) • Addition of R2 (substrate) and start of the reaction: At a pH value of 4.1 albumin displays a sufficiently cationic character to be able to bind with bromcresol green (BCG), an anionic dyestuff, to form a blue-green complex. pH 4.1 albumin + BCG albumin BCG- complex The color intensity of the blue-green color is directly proportional to the albumin concentration and can be determined photometrically. Reagent Concentration: R1: Blank Sample / Calibrator R1 R2 75 mmol/l 7 ml/l 1000 µl 200 µl Sample / Calibrator 10 µl 1000 µl 200 µl Mix and incubate 10 minutes. Read the absorbance against blank within 30 minutes. Calculation: ∆A sample Succinate buffer, pH 4.1 Brij 35 Detergents and stabilizers - x Calibrator conc. = Albumine in g/dl ∆A Calibrator Standard conc. ref. to the standardization R2: Succinate buffer, pH 4.1 Bromcresol green Brij 35 Detergents and stabilizers 75 mmol/l 0.15 mmol/l 7 ml/l Preparation and stability: R1: Ready for use R2: Ready for use Unopened kits up to the expiation date Onboard stability: R1: 28 days. R2: 28 days. at +15°C to +25°C. Specimen: Collect serum using standard sampling tubes. Heparin or EDTA plasma. Separate serum or plasma from the clot or cells within one hour and analyse immediately, or store as follows: < 3 days at +4°C Stability: 6 months at -20°C Centrifuge samples containing precipitates before performing the assay. Measuring: 0.2g/dl – 6.0 g/dl or 2 g/l – 60 g/l Determine samples having higher concentrations via the rerun function. On instruments without rerun function, manually dilute samples with 0.9% NaCI solution (e.g. 1 + 1). Multiply the result by the appropriate dilution factor (e.g. 2). Reference value: Expected values according to Tietz' Adults 3.4-4.8 g/dl or 34-48 g/I Newborn 0 - 4 days 2.8-4.4 g/dl or 28-44 g/I Children 4 days - 14 years 3.8-5.4 g/dl or 38-54 g/I 14 - 18 years 3.2-4.5 g/dl or 32-45 g/I Each laboratory should investigate the transferability of the expected values to its own patient population and if necessary determine its own reference range. For diagnostic purposes, albumin results should always be assessed in conjunction with the patient's medical history, clinical examinations and other findings. Analytical sensitivity (lower detection limit): 0.2 g/dl or 2 g/l The lower detection limit represents the lowest measurable albumin concentration that can be distinguished from zero. It is calculated as three standard deviations of 21 replicates of the lowest standard. (BD-GB-ALBBCH-02/1) Fluitest® ALB-BCG Albumin BCG Imprecision: Literature: Reproducibility was determined using in an internal protocol. The following results were obtained. 1. 2. Within run Sample Control serum 1 Control serum 2 Control serum 3 Mean g/dl 3.35 3.50 3.71 SD g/dl 0.04 0.03 0.03 % CV 3. 1.16 0.94 0.83 4. 5. Between Day Sample Control serum 1 Control serum 2 Control serum 3 Mean g/dl 3.37 3.52 3.98 SD g/dl 0.04 0.04 0.03 % CV 1.08 1.17 0.84 6. 7. Bablok W. et al. A General Regression Procedure for Method Transformation. Clin Chem Clin Biochem 1988;26:783-790. Doumas B.T., Watson W.A., Biggs H.G.. Albumin standards and the measurement of serum albumin with bromcresol green. Clin Chim Acta 1971 ;31 :87-96. Glick M.R., Ryder K.W., Jackson SA. Graphical Comparisons of Interferences in Clinical Chemistry Instrumentation. Clin Chem 1986;32:470-474. Grant G.H., Silverman L.M., Christenson R.H.. Amino acids and rd proteins. In: Tietz N.W. (ed.). Fundamentals of Clinical Chemistry, 3 Philadelphia, Pa: W.B. Saunders, 1987:328-330. rd Marshall WJ (ed.). Illustrated Textbook of Clinical Chemistry,3 . London: Gower Medical Publishing, 1989:207-218. Passing H, Bablok W. A New Biometrica4 Procedure for Testing the Equality of Measurements from Two Different Analytical Methods. J Cli Chem Clin Biochem 1983;21:709-720. rd Tietz NW (ed.). Clinical Guide to Laboratory Tests, 3 . Philadelphia, Pa: WB Saunders, 1895:22-24. Method comparison: A comparison of the Biocon Fluitest ALB (y) with a commercial obtainable assay (x) gave the following result: y = 0.914 x + 0.306 ; r =0.996 Quality Control: Human Control Serum Contronorm® Contropath® 5 x 5 ml 20 x 5 ml 5 x 5 ml 20 x 5 ml #1205 #1220 #1305 #1320 The control intervals and limits must be adapted to the individual laboratory and country-specific requirements. Values obtained should fall within established limits. Each laboratory should establish corrective measures to be taken if values fall outside the limits. Calibration: Standardization: The albumin method was standardized against the CRM 470 reference preparation. S1: 0.9% NaCI ® 20 x 3 ml #1420 S2: Bio Cal ® 10 x 3 ml #1430 Bio Cal E Frequency of Calibration: A two-point-calibration is recommended in case of: change of lot quality control requirements Presentation: #H0501 12 x 50 ml R1 6 x 22 ml R2 Disposal: Please note the legal regulations. (BD-GB-ALBBCH-02/2) Fluitest® ALB-BCG Albumin-BCG Anwendungszweck: In vitro Test zur quantitativen Bestimmung von Albumin in Humanserum und -plasma. Zusammenfassung: Bei Albumin handelt es sich um ein kohlehydratfreies Protein, das etwa 55-65% des gesamten Plasmaproteins ausmacht. Es dient der Erhaltung des kolloidosmotischen Plasmadrucks, dem Transport und der Speicherung einer Vielzahl von Liganden sowie als Quelle für endogene Aminosäuren. Albumin bindet und löst verschiedene Verbindungen, z.B. Bilirubin, Calcium und langkettige Fettsäuren. Darüber hinaus geht es auch Bindungen mit toxischen Schwermetallionen sowie mit zahlreichen Medikamenten ein, weshalb eine erniedrigte Albuminkonzentration im Blut starke pharmakokinetische Auswirkungen hat. Die Hyperalbuminämie besitzt außer bei Dehydration nur eine geringe diagnostische Bedeutung. Die Hypoalbuminämie tritt bei zahlreichen Erkrankungen auf und wird durch mehrere Faktoren verursacht: Beeinträchtigte Synthese entweder aufgrund einer Lebererkrankung oder infolge einer verminderten Proteinaufnahme, erhöhter Katabolismus aufgrund einer Gewebeschädigung (schwere Verbrennungen) oder Entzündung, Malabsorption von Aminosäuren (Crohn-Krankheit); Proteinurie infolge eines nephrotischen Syndroms; Proteinverlust über den Stuhl (neoplastische Erkrankungen). Bei schweren Fällen von Hypoalbuminämie beträgt der Albumingehalt des Plasmas höchstens 2,5 g/dl. Aufgrund des geringen osmotischen Drucks im Plasma gelangt Wasser aus den Blutkapillaren in das Gewebe (Ödem). Die Albuminbestimmung ermöglicht die Überwachung einer Ernährungsunterstützung des Patienten und stellt einen ausgezeichneten Leberfunktionstest dar. Testprinzip: Colorimetrischer Test, Endpunkt- Methode • Probe und Zugabe von R1 (Puffer) • Zugabe von R2 (Substrat) und Start der Reaktion Albumin weist bei einem pH-Wert von 4,1 einen ausreichend kationischen Charakter auf, um eine Bindung mit dem Anionenfarbstoff Bromcresolgrün (BCG) unter Bildung eines blaugrünen Komplexes einzugehen. pH 4.1 Albumin + BCG Albumin- BCG- Komplex Die Farbintensität der blaugrünen Farbe ist direkt proportional der Albuminkonzentration und wird photometrisch gemessen. Einschränkungen des Verfahrens - Interferenzen: Als Bewertung gilt: Wiederfindung innerhalb ± 10% vom Ausgangswert. bei einer Albuminkonzentration von 3,5 g/dl. Ikterus: Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index I von 92 (ca. 92 mg/dl Bilirubin). Hämolyse: Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index H von 1100 (ca. 1100 mg/dl Hämoglobin). Lipämie (Intralipid): Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index L von 1075 (ca. 2150 mg/dl Triglyceride). Es besteht keine zufriedenstellende Übereinstimmung zwischen Trübung und Triglyceridkonzentration Testverfahren: Gelieferte Materialien • Gebrauchsfertige Lösungen wie vorher angegeben. Zusätzlich benötigte Materialien • Kalibrations- und Kontrollmaterial wie nachfolgend beschrieben. • Natriumchlorid-Lösung (0,9%) Manuelle Testdurchführung : Wellenlänge: 628 nm, Hg 623 (620 – 640 nm) Temperatur: +20 bis +37°C 1 cm pro Messreihe ein Reagenzienleerwert Schichtdicke Messung: Leerwert Probe / Kalibrator 1000 µl 200 µl 10 µl 1000 µl 200 µl Probe / Kalibrator R1 R2 Gut mischen. 10 Min. inkubieren. Extinktion gegen den Leerwert messen. Signalstabilität 30 Minuten. Berechnung: ∆E Probe x Kalibratorkonz. = Albumin in g/dl ∆E Kalibrator 0,2 g/dl - 6,0 g/dl bzw. 2 g/l - 60 g/l 75 mmol/l 7 ml/l Proben mit höheren Konzentrationen werden 1+1 mit NatriumchloridLösung (0.9%) verdünnt, die Bestimmung wiederholt und das Ergebnis mit 2 multipliziert oder mit Rerun-Funktion bestimmt. Referenzbereich nach Tietz: R2: Succinat Puffer, pH 4.1 Bromcresolgrün Brij 35 Konservierungsmittel und Detergenzien In vitro Diagnostikum. Die beim Umgang mit Laborreagenzien üblichen Vorsichtsmaßnahmen beachten. Meßbereich: Konzentration der gebrauchsfertigen Lösung: R1: Succinat Puffer, pH 4.1 Brij 35 Konservierungsmittel und Detergenzien Hinweis: 75 mmol/l 0,15 mmol/l 7 ml/l Herstellung und Haltbarkeit: Erwachsene Neugeborene Kinder 0 - 4 Tage 4 Tage - 14 Jahre 14 - 18 Jahre 3,4-4,8 g/dl bzw. 34-48 g/I 2,8-4,4 g/dl bzw. 28-44 g/l 3,8-5,4 g/dl bzw. 38-54 g/l 3,2-4,5 g/dl bzw. 32-45 g/I Ungeöffnete Packungsbestandteile sind bis zum angegebenen Verfallsdatum haltbar: bei +15°C bis +25°C: Jedes Labor sollte die Übertragbarkeit der Referenzbereiche für die eigenen Patientengruppen überprüfen und gegebenenfalls eigene Referenzbereiche ermitteln. Für diagnostische Zwecke sind die Albuminergebnisse stets im Zusammenhang mit der Anamnese, der klinischen Untersuchung und anderen Untersuchungsergebnissen zu werten. Onboard Stabilität: R1: 28 Tage R2: 28 Tage Sensitivität (analytische Nachweisgrenze): R1: Inhalt ist gebrauchsfertig R2: Inhalt ist gebrauchsfertig 0,2 g/dl bzw. 2 g/I Untersuchungsgut: Serum, Heparin- oder EDTA-Plasma. Serum bzw. Plasma ist innerhalb einer Stunde vom Blutkuchen bzw. den Zellen abzutrennen und sofort zu analysieren oder wie folgt aufzubewahren: Haltbarkeit: < 3 Tage bei +4°C 6 Monate bei -20°C Proben, die Präzipitate enthalten, müssen vor dem Test zentrifugiert werden. Die Nachweisgrenze entspricht der niedrigsten messbaren Albuminkonzentration, die von Null unterschieden werden kann. (BD-D-ALBBCH-02/1) Fluitest® ALB-BCG Albumin-BCG Impräzision: Die Reproduzierbarkeit wurde mit Kontrollproben bestimmt und ergaben folgende Ergebnisse: Literatur: 1. 2. In der Serie Probe Kontrollserum 1 Kontrollserum 2 Kontrollserum 3 MW g/dl 3,35 3,50 3,71 SD g/dl 0,04 0,03 0,03 % VK 3. 1,16 0,94 0,83 4. 5. Tag / Tag Probe Kontrollserum 1 Kontrollserum 2 Kontrollserum 3 MW g/dl 3,37 3,52 3,98 SD g/dl 0,04 0,04 0,03 % VK 1,08 1,17 0,84 6. 7. Bablok W. et al. A General Regression Procedure for Method Transformation. J Clin Chem Clin Biochem 1988;26:783-790 Doumas B.T., Watson WA, Biggs HG. Albumin standards and the measurement of serum albumin with bromcresol green. Clin Chim Acta 1971 ;31 :87-96. Glick M.R., Ryder K.W., Jackson SA. Graphical Comparisons of Interferences in Clinical Chemistry Instrumentation. Clin Chem 1986;32:470-474 Grant G.H., Silverman L.M., Christenson R.H.. Amino acids and proteins. In: Tietz NW (Hrsg.). Fundamentals of Clinical Chemistry, 3. Auflage. Philadelphia, Pa: W.B. Saunders, 1987:328-330. Marshall W.J. (Hrsg.). Illustrated Textbook of Clinical Chemistry.4. Auflage. London: Gower Medical Publishing, 1989:207-218 Passing H., Bablok W. A New Biometrical Procedure for Testing the Equality of Measurements from Two Different Analytical Methods. J Clin Chem Clin Biochem 1983;21:709-790 Tietz N.W. (Hrsg.). Clinical Guide to Laboratory Tests. 3. Auflage. Philadelphia, Pa: W.B. Saunders, 1995:22-24. Methodenvergleich: Bei einem Vergleich von Biocon Fluitest ALB (y) mit einem kommerziell erhältlichen Test (x) wurden folgende Ergebnisse erhalten: y = 0.914 x + 0.306 ; r = 0.996 Qualitätskontrolle: Humanes Kontrollserum Contronorm® Contropath® 5 x 5 ml 20 x 5 ml 5 x 5 ml 20 x 5 ml #1205 #1220 #1305 #1320 Die Kontrollintervalle und Kontrollgrenzen sind den individuellen Anforderungen jedes Labors und den länderspezifischen Richtlinien anzupassen. Die Ergebnisse müssen innerhalb der festgesetzten Bereiche liegen. Jedes Labor sollte Korrekturmaßnahmen für den Fall beschreiben, daß Werte außerhalb des Bereichs liegen. Kalibration: Standardisierung Die Albuminmethode wurde an der Referenzpräparation CRM 470 abgeglichen. S1: 0.9% NaCl ® S2: Bio Cal ® Bio Cal E 20 x 3 ml 10 x 3 ml #1420 #1430 Kalibrationshäufigkeit: Eine Zweipunktkalibration wird empfohlen bei Reagenzchargenwechsel wenn Qualitätskontrollverfahren dies erfordern Bestellinformationen: #H0501 12 x 50 ml R1 6 x 22 ml R2 Entsorgung: Bitte beachten Sie die jeweiligen gesetzlichen Vorschriften. (BD-D-ALBBCH-02/2) Fluitest® ALB-BCG Albumin-BCG Roche/Hitachi 902 Roche /Hitachi 704 Temperature: 25°/30°/37°C No. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 <Chemistry> Test Name Assay code (Mthd) Assay code (2. Test)) Reaction time Assay Point 1 Assay Point 2 Assay Point 3 Assay Point 4 Wavelength (SUB) Wavelength (MAIN) Sample Volume R1 Volume R1 Pos. R1 Bottle Size R2 Volume R2 Pos. R2 Bottle Size R3 Volume R3 Pos. R3 Bottle Size Calib. Type (Type) Calib. Type (Wght) Calib. Conc. 1 Calib. Pos. 1 Calib. Conc.2 Calib. Pos. 2 Calib. Conc. 3 Calib. Pos. 3 Calib. Conc. 4 Calib. Pos. 4 Calib. Conc. 5 Calib. Pos. 5 Calib. Conc. 6 Calib. Pos. 6 S1 ABS K Factor K 2 Factor K 3 Factor K 4 Factor K 5 Factor A Factor B Factor C Factor SD-Limit Duplicate Limit Sens. Limit S1 ABS. Limit (L) S1ABS. Limit (H) ABS. Limit ABS. Limit (D/I) Prozone Limit Proz. Limit (Upp/Low) Proz. Limit (End Point) Expect. Value (L) Expect. Value (H) Instr. Factor (a) Instr. Factor (b) Key setting ALB 2 Point End 0 10 17 19 0 0 505 570 5.0 250 ..... Large 0 0 Small 50 ..... Small Linear 0 0 ..... ..... ..... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 10000 10000 10000 10000 10000 0 0 0 0.1 80 700 -32000 32000 0 Increase 32000 Upper Limit 35 ..... ..... 1 0 ..... PROGRAM 2 CHEMISTRY PARAMETERS TEST [ALB] ASSAY CODE [2(2POINT)]-[15]-[19] SAMPLE VOLUME [7] R1 VOLUME [350]-[50]-[NO] R2 VOLUME [70]-[20]-[NO] WAVELENGTH [505]-[570] CALIBR. METH. [LINEAR]-[0]-[0] STD.(1) CONC.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) CONC.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(4) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(5) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(6) CONC.-POS. [0]-[0] UNIT [_] SD LIMIT [0.1] DUPLICATE LIMIT [100] SENSITIVITY LIMIT [0] ABS.LIMIT (INC/DEC) [0]-[INCREASE] PROZONE LIMIT [32000]-[UPPER] EXPECTED VALUE [ _ ]-[ _ ] INSTRUMENT FACTOR [1.00] _ Data entered by the operator Roche /Hitachi 717 Temperature: 25°/30°/37°C PROGRAM 2 CHEMISTRY PARAMETERS TEST [ALB] ASSAY CODE [2(2POINT)]-[24]-[27] SAMPLE VOLUME [5]-[3] R1 VOLUME [250]-[100]-[NO] R2 VOLUME [50]-[50]-[NO] WAVELENGHT [505]-[570] CALIBR. METH. [LINEAR]-[0]-[0] STD.(1) CONC.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) CONC.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(4) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(5) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(6) CONC.-POS. [0]-[0] SD LIMIT [0.1] DUPLICATE LIMIT [100] SENSITIVITY LIMIT [0] ABS.LIMIT (INC/DEC) [0]-[INCREASE] PROZONE LIMIT [32000]-[UPPER] EXPECTED VALUE [ _ ]-[ _ ] PANIC VALUE [ _ ]-[ _ ] INSTRUMENT FACTOR [1.00] _ Data entered by the operator .....Data entered by the operator (BD-GB-ALBBCH-02/3) Biocon® Diagnostik Hecke 8 34516 Vöhl/Marienhagen Germany Fluitest® ALB-BCG Albumin-BCG Roche/Hitachi 902 Roche /Hitachi 704 Temperatur: 25°/30°/37°C Zeile 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 <Eingabe des Parameters> Test Name Messmethode Twin Reaktionszeit Meßpunkt 1 Meßpunkt 2 Meßpunkt 3 Meßpunkt 4 Nebenwellenlänge Hauptwellenlänge Probenvolumen Volumen R 1 Position R 1 Flaschengröße R 1 Volumen R 2 Position R 2 Flaschengröße R 2 Volumen R 3 Position R 3 Flaschengröße R 3 Kalibrationsart Wichtung Konz. Standard 1 Position Standard 1 Konz. Standard 2 Position Standard 2 Konz. Standard 3 Position Standard 3 Konz. Standard 4 Position Standard 4 Konz. Standard 5 Position Standard 5 Konz. Standard 6 Position Standard 6 S1 ABS K Faktor K 2 Faktor K 3 Faktor K 4 Faktor K 5 Faktor A Faktor B Faktor C Faktor S-Grenze Abweichungsgrenze Empfindlichkeitsgrenze Untere S1 Ext. Grenze Obere S1 Ext. Grenze Ext. Grenze Wert Ext. Grenze fallend/steigend Prozonengrenze Wert Prozonengrenze unter/ober Proz. grenze (Endpunkt) Unterer Referenzwert Oberer Referenzwert Instr. Faktor (a) Instr. Faktor (b) Methodentaste ALB 2 Punkt End 0 10 17 19 0 0 505 570 5.0 250 ..... Gross 0 0 Klein 50 ..... Klein Linear 0 0 ..... ..... ..... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 10000 10000 10000 10000 10000 0 0 0 0.1 80 700 -32000 32000 0 Steigend 32000 Obere Grenze 35 ..... ..... 1 0 ..... PROGRAMM 2 CHEMISCHE PARAMETER TEST [ALB] MESS METHODE [2(2PUNKT)]-[15]-[19] PROBEVOLUMEN [7] R1 VOLUMEN [350]-[50]-[NO] R2 VOLUMEN [70]-[20]-[NO] WELLENLÄNGEN [505]-[570] KALIBRATOREN [LINEAR]-[0]-[0] STD.(1) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(4) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(5) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(6) KONZ.-POS. [0]-[0] EINHEIT [_] S-GRENZE [0.1] ABWEICHUNGSGRENZE [100] EMPFINDL. GRENZE [0] EXT.GR. (STEI/FALL) [0]-[STEIGEND] PROZONENGRENZE [32000]-[UEBER] NORMALBEREICH [ _ ]-[ _ ] GERÄTEFAKTOR [1.00] _ Dateneingabe durch den Anwender Roche /Hitachi 717 Temperatur: 25°/30°/37°C PROGRAMM 2 CHEMISCHE PARAMETER TEST [ALB] MESS METHODE [2(2PUNKT)]-[24]-[27] PROBEVOLUMEN [5]-[3] R1 VOLUMEN [250]-[100]-[NO] R2 VOLUMEN [50]-[50]-[NO] WELLENLÄNGEN [505]-[570] KALIBRATOREN [LINEAR]-[0]-[0] STD.(1) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(4) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(5) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(6) KONZ.-POS. [0]-[0] S-GRENZE [0.1] ABWEICHUNGSGRENZE [100] EMPFINDL. GRENZE [0] EXT.GR. (STEI/FALL) [0]-[STEIGEND] PROZONENGRENZE [32000]-[UEBER] NORMALBEREICH [ _ ]-[ _ ] ALARMBEREICH [ _ ]-[ _ ] GERÄTEFAKTOR [1.00] _ Dateneingabe durch den Anwender .....Dateneingabe durch den Anwender (BD-D-ALBBCH-02/3) Biocon® Diagnostik Hecke 8 34516 Vöhl/Marienhagen Germany