Fluitest ALB-BCG

Transcription

Fluitest ALB-BCG
Fluitest® ALB-BCG
Albumin-BCG
Intended use:
Notes:
In vitro test for the quantitative determination of albumin in human serum
and plasma.
For in vitro diagnostic use. Exercise the normal precautions required for
handling all laboratory reagents.
Summary:
Limitation interference:
Albumin is a carbohydrate-free protein, which constitutes 55-65% of total
plasma protein. It maintains oncotic plasma pressure, is also involved in
the transport and storage of a wide variety of ligands and is a source of
endogenous amino acids. Albumin binds and solubilizes various
compounds, e. g. bilirubin, calcium and long-chain fatty acids.
Furthermore albumin is capable of binding toxic heavy metals ions as
well as numerous pharmaceuticals, which is the reason why lower
albumin concentrations in blood have a significant effect on
pharmacokinetics.
Hyperalbuminemia is of little diagnostic significance except in the case of
dehydration. Hypoalbuminemia occurs during many illnesses and is
caused by several factors: Compromised synthesis due either to liver
disease or as a consequence of reduced protein uptake, elevated
catabolism due to tissue damage (severe burns) or inflammation,
malabsorption of amino acids (Crohn's disease), proteinuria as a
consequence of nephrotic syndrome; protein loss via the stool (neoplastic
disease). in severe cases of hypoalbuminemia, the maximum albumin
concentration of plasma is 2.5 g/dl. Due to the low osmotic pressure of
the plasma water permeates through blood capillaries into tissue
(edema). The determination of albumin allows monitoring of a controlled
patient dietary supplementation and serves also as an excellent test of
liver function.
Criterion: Recovery within ± 10% of initial value.
at an albumin concentration of 3.5 g/dl.
Icterus: No significant interference up to an index I of 92 (approximate
bilirubin concentration: 92 mg/dl).
Hemolysis: No significant interference up to an index H of 1100
(approximate hemoglobin concentration: 1100 mg/dl).
Lipemia (Intralipid): No significant interference up to an index L of 1075
(approximate triglycerides concentration: 2150 mg/dl).There is poor
correlation between turbidity and triglycerides concentration.
Testing procedure:
Materials provided
• Working solutions as described above
Additional materials required
• Calibrators and controls as indicated below
• 0.9% NaCI
Manual procedure:
Wavelength:
Temperature:
Cuvette:
Zero adjustment:
628 nm, Hg 623 (620 – 640 nm)
+20 to +37°C
1 cm light path
Reagent blank/each series needs
one reagent blank only
Test principle:
Colorimetric assay, endpoint method
• Sample and addition of R1 (buffer)
• Addition of R2 (substrate) and start of the reaction:
At a pH value of 4.1 albumin displays a sufficiently cationic character to
be able to bind with bromcresol green (BCG), an anionic dyestuff, to form
a blue-green complex.
pH 4.1
albumin + BCG
albumin BCG- complex
The color intensity of the blue-green color is directly proportional to the
albumin concentration and can be determined photometrically.
Reagent Concentration:
R1:
Blank
Sample / Calibrator
R1
R2
75 mmol/l
7 ml/l
1000 µl
200 µl
Sample / Calibrator
10 µl
1000 µl
200 µl
Mix and incubate 10 minutes. Read the absorbance against blank
within 30 minutes.
Calculation:
∆A sample
Succinate buffer, pH 4.1
Brij 35
Detergents and stabilizers
-
x Calibrator conc. = Albumine in g/dl
∆A Calibrator
Standard conc. ref. to the standardization
R2:
Succinate buffer, pH 4.1
Bromcresol green
Brij 35
Detergents and stabilizers
75 mmol/l
0.15 mmol/l
7 ml/l
Preparation and stability:
R1: Ready for use
R2: Ready for use
Unopened kits
up to the expiation date
Onboard stability: R1: 28 days.
R2: 28 days.
at +15°C to +25°C.
Specimen:
Collect serum using standard sampling tubes.
Heparin or EDTA plasma. Separate serum or plasma from the clot or
cells within one hour and analyse immediately, or store as follows:
< 3 days
at +4°C
Stability:
6 months
at -20°C
Centrifuge samples containing precipitates before performing the assay.
Measuring:
0.2g/dl – 6.0 g/dl or 2 g/l – 60 g/l
Determine samples having higher concentrations via the rerun function.
On instruments without rerun function, manually dilute samples with 0.9%
NaCI solution (e.g. 1 + 1). Multiply the result by the appropriate dilution
factor (e.g. 2).
Reference value:
Expected values according to Tietz'
Adults
3.4-4.8 g/dl or 34-48 g/I
Newborn
0 - 4 days
2.8-4.4 g/dl or 28-44 g/I
Children
4 days - 14 years
3.8-5.4 g/dl or 38-54 g/I
14 - 18 years
3.2-4.5 g/dl or 32-45 g/I
Each laboratory should investigate the transferability of the expected
values to its own patient population and if necessary determine its own
reference range. For diagnostic purposes, albumin results should always
be assessed in conjunction with the patient's medical history, clinical
examinations and other findings.
Analytical sensitivity (lower detection limit):
0.2 g/dl or 2 g/l
The lower detection limit represents the lowest measurable albumin
concentration that can be distinguished from zero. It is calculated as
three standard deviations of 21 replicates of the lowest standard.
(BD-GB-ALBBCH-02/1)
Fluitest® ALB-BCG
Albumin BCG
Imprecision:
Literature:
Reproducibility was determined using in an internal protocol. The
following results were obtained.
1.
2.
Within run
Sample
Control serum 1
Control serum 2
Control serum 3
Mean
g/dl
3.35
3.50
3.71
SD
g/dl
0.04
0.03
0.03
% CV
3.
1.16
0.94
0.83
4.
5.
Between Day
Sample
Control serum 1
Control serum 2
Control serum 3
Mean
g/dl
3.37
3.52
3.98
SD
g/dl
0.04
0.04
0.03
% CV
1.08
1.17
0.84
6.
7.
Bablok W. et al. A General Regression Procedure for Method
Transformation. Clin Chem Clin Biochem 1988;26:783-790.
Doumas B.T., Watson W.A., Biggs H.G.. Albumin standards and the
measurement of serum albumin with bromcresol green. Clin Chim
Acta 1971 ;31 :87-96.
Glick M.R., Ryder K.W., Jackson SA. Graphical Comparisons of
Interferences in Clinical Chemistry Instrumentation. Clin Chem
1986;32:470-474.
Grant G.H., Silverman L.M., Christenson R.H.. Amino acids and
rd
proteins. In: Tietz N.W. (ed.). Fundamentals of Clinical Chemistry, 3
Philadelphia, Pa: W.B. Saunders, 1987:328-330.
rd
Marshall WJ (ed.). Illustrated Textbook of Clinical Chemistry,3 .
London: Gower Medical Publishing, 1989:207-218.
Passing H, Bablok W. A New Biometrica4 Procedure for Testing the
Equality of Measurements from Two Different Analytical Methods. J
Cli Chem Clin Biochem 1983;21:709-720.
rd
Tietz NW (ed.). Clinical Guide to Laboratory Tests, 3 . Philadelphia,
Pa: WB Saunders, 1895:22-24.
Method comparison:
A comparison of the Biocon Fluitest ALB (y) with a commercial obtainable
assay (x) gave the following result:
y = 0.914 x + 0.306 ; r =0.996
Quality Control:
Human Control Serum
Contronorm®
Contropath®
5 x 5 ml
20 x 5 ml
5 x 5 ml
20 x 5 ml
#1205
#1220
#1305
#1320
The control intervals and limits must be adapted to the individual
laboratory and country-specific requirements. Values obtained should fall
within established limits. Each laboratory should establish corrective
measures to be taken if values fall outside the limits.
Calibration:
Standardization: The albumin method was standardized against the
CRM 470 reference preparation.
S1: 0.9% NaCI
®
20 x 3 ml
#1420
S2: Bio Cal
®
10 x 3 ml
#1430
Bio Cal E
Frequency of Calibration:
A two-point-calibration is recommended in case of:
change of lot
quality control requirements
Presentation:
#H0501
12 x 50 ml R1
6 x 22 ml R2
Disposal:
Please note the legal regulations.
(BD-GB-ALBBCH-02/2)
Fluitest® ALB-BCG
Albumin-BCG
Anwendungszweck:
In vitro Test zur quantitativen Bestimmung von Albumin in Humanserum
und -plasma.
Zusammenfassung:
Bei Albumin handelt es sich um ein kohlehydratfreies Protein, das
etwa 55-65% des gesamten Plasmaproteins ausmacht. Es dient der
Erhaltung des kolloidosmotischen Plasmadrucks, dem Transport und
der Speicherung einer Vielzahl von Liganden sowie als Quelle für
endogene Aminosäuren. Albumin bindet und löst verschiedene
Verbindungen, z.B. Bilirubin, Calcium und langkettige Fettsäuren.
Darüber hinaus geht es auch Bindungen mit toxischen
Schwermetallionen sowie mit zahlreichen Medikamenten ein,
weshalb eine erniedrigte Albuminkonzentration im Blut starke
pharmakokinetische Auswirkungen hat.
Die Hyperalbuminämie besitzt außer bei Dehydration nur eine
geringe diagnostische Bedeutung. Die Hypoalbuminämie tritt bei
zahlreichen Erkrankungen auf und wird durch mehrere Faktoren
verursacht:
Beeinträchtigte Synthese entweder aufgrund einer Lebererkrankung
oder infolge einer verminderten Proteinaufnahme, erhöhter
Katabolismus aufgrund einer Gewebeschädigung (schwere
Verbrennungen) oder Entzündung, Malabsorption von Aminosäuren
(Crohn-Krankheit); Proteinurie infolge eines nephrotischen
Syndroms; Proteinverlust über den Stuhl (neoplastische
Erkrankungen). Bei schweren Fällen von Hypoalbuminämie beträgt
der Albumingehalt des Plasmas höchstens
2,5 g/dl. Aufgrund des geringen osmotischen Drucks im Plasma
gelangt Wasser aus den Blutkapillaren in das Gewebe (Ödem).
Die Albuminbestimmung ermöglicht die Überwachung einer
Ernährungsunterstützung des Patienten und stellt einen
ausgezeichneten Leberfunktionstest dar.
Testprinzip:
Colorimetrischer Test, Endpunkt- Methode
•
Probe und Zugabe von R1 (Puffer)
•
Zugabe von R2 (Substrat) und Start der Reaktion
Albumin weist bei einem pH-Wert von 4,1 einen ausreichend
kationischen Charakter auf, um eine Bindung mit dem Anionenfarbstoff
Bromcresolgrün (BCG) unter Bildung eines blaugrünen Komplexes
einzugehen.
pH 4.1
Albumin + BCG
Albumin- BCG- Komplex
Die Farbintensität der blaugrünen Farbe ist direkt proportional der
Albuminkonzentration und wird photometrisch gemessen.
Einschränkungen des Verfahrens - Interferenzen:
Als Bewertung gilt: Wiederfindung innerhalb ± 10% vom
Ausgangswert. bei einer Albuminkonzentration von 3,5 g/dl.
Ikterus: Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index I von 92
(ca. 92 mg/dl Bilirubin).
Hämolyse: Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index H von 1100
(ca. 1100 mg/dl Hämoglobin).
Lipämie (Intralipid): Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index L von
1075 (ca. 2150 mg/dl Triglyceride). Es besteht keine zufriedenstellende
Übereinstimmung zwischen Trübung und Triglyceridkonzentration
Testverfahren:
Gelieferte Materialien
• Gebrauchsfertige Lösungen wie vorher angegeben.
Zusätzlich benötigte Materialien
• Kalibrations- und Kontrollmaterial wie nachfolgend beschrieben.
• Natriumchlorid-Lösung (0,9%)
Manuelle Testdurchführung :
Wellenlänge:
628 nm, Hg 623 (620 – 640 nm)
Temperatur:
+20 bis +37°C
1 cm
pro Messreihe ein Reagenzienleerwert
Schichtdicke
Messung:
Leerwert
Probe / Kalibrator
1000 µl
200 µl
10 µl
1000 µl
200 µl
Probe / Kalibrator
R1
R2
Gut mischen. 10 Min. inkubieren. Extinktion gegen den Leerwert
messen. Signalstabilität 30 Minuten.
Berechnung:
∆E Probe
x Kalibratorkonz. = Albumin in g/dl
∆E Kalibrator
0,2 g/dl - 6,0 g/dl bzw. 2 g/l - 60 g/l
75 mmol/l
7 ml/l
Proben mit höheren Konzentrationen werden 1+1 mit NatriumchloridLösung (0.9%) verdünnt, die Bestimmung wiederholt und das
Ergebnis mit 2 multipliziert oder mit Rerun-Funktion bestimmt.
Referenzbereich nach Tietz:
R2:
Succinat Puffer, pH 4.1
Bromcresolgrün
Brij 35
Konservierungsmittel und Detergenzien
In vitro Diagnostikum.
Die beim Umgang mit Laborreagenzien üblichen Vorsichtsmaßnahmen
beachten.
Meßbereich:
Konzentration der gebrauchsfertigen Lösung:
R1:
Succinat Puffer, pH 4.1
Brij 35
Konservierungsmittel und Detergenzien
Hinweis:
75 mmol/l
0,15 mmol/l
7 ml/l
Herstellung und Haltbarkeit:
Erwachsene
Neugeborene
Kinder
0 - 4 Tage
4 Tage - 14 Jahre
14 - 18 Jahre
3,4-4,8 g/dl bzw. 34-48 g/I
2,8-4,4 g/dl bzw. 28-44 g/l
3,8-5,4 g/dl bzw. 38-54 g/l
3,2-4,5 g/dl bzw. 32-45 g/I
Ungeöffnete Packungsbestandteile sind bis zum angegebenen
Verfallsdatum haltbar:
bei +15°C bis +25°C:
Jedes Labor sollte die Übertragbarkeit der Referenzbereiche für die
eigenen Patientengruppen überprüfen und gegebenenfalls eigene
Referenzbereiche ermitteln. Für diagnostische Zwecke sind die
Albuminergebnisse stets im Zusammenhang mit der Anamnese, der
klinischen Untersuchung und anderen Untersuchungsergebnissen zu
werten.
Onboard Stabilität: R1: 28 Tage
R2: 28 Tage
Sensitivität (analytische Nachweisgrenze):
R1: Inhalt ist gebrauchsfertig
R2: Inhalt ist gebrauchsfertig
0,2 g/dl bzw. 2 g/I
Untersuchungsgut:
Serum, Heparin- oder EDTA-Plasma.
Serum bzw. Plasma ist innerhalb einer Stunde vom Blutkuchen bzw.
den Zellen abzutrennen und sofort zu analysieren oder wie folgt
aufzubewahren:
Haltbarkeit:
< 3 Tage
bei +4°C
6 Monate
bei -20°C
Proben, die Präzipitate enthalten, müssen vor dem Test zentrifugiert
werden.
Die Nachweisgrenze entspricht der niedrigsten messbaren
Albuminkonzentration, die von Null unterschieden werden kann.
(BD-D-ALBBCH-02/1)
Fluitest® ALB-BCG
Albumin-BCG
Impräzision:
Die Reproduzierbarkeit wurde mit Kontrollproben bestimmt und
ergaben folgende Ergebnisse:
Literatur:
1.
2.
In der Serie
Probe
Kontrollserum 1
Kontrollserum 2
Kontrollserum 3
MW
g/dl
3,35
3,50
3,71
SD
g/dl
0,04
0,03
0,03
% VK
3.
1,16
0,94
0,83
4.
5.
Tag / Tag
Probe
Kontrollserum 1
Kontrollserum 2
Kontrollserum 3
MW
g/dl
3,37
3,52
3,98
SD
g/dl
0,04
0,04
0,03
% VK
1,08
1,17
0,84
6.
7.
Bablok W. et al. A General Regression Procedure for Method
Transformation. J Clin Chem Clin Biochem 1988;26:783-790
Doumas B.T., Watson WA, Biggs HG. Albumin standards and the
measurement of serum albumin with bromcresol green. Clin Chim
Acta 1971 ;31 :87-96.
Glick M.R., Ryder K.W., Jackson SA. Graphical Comparisons of
Interferences in Clinical Chemistry Instrumentation. Clin Chem
1986;32:470-474
Grant G.H., Silverman L.M., Christenson R.H.. Amino acids and
proteins. In: Tietz NW (Hrsg.). Fundamentals of Clinical Chemistry,
3. Auflage. Philadelphia, Pa: W.B. Saunders, 1987:328-330.
Marshall W.J. (Hrsg.). Illustrated Textbook of Clinical Chemistry.4.
Auflage. London: Gower Medical Publishing, 1989:207-218
Passing H., Bablok W. A New Biometrical Procedure for Testing the
Equality of Measurements from Two Different Analytical Methods. J
Clin Chem Clin Biochem 1983;21:709-790
Tietz N.W. (Hrsg.). Clinical Guide to Laboratory Tests. 3. Auflage.
Philadelphia, Pa: W.B. Saunders, 1995:22-24.
Methodenvergleich:
Bei einem Vergleich von Biocon Fluitest ALB (y) mit einem kommerziell
erhältlichen Test (x) wurden folgende Ergebnisse erhalten:
y = 0.914 x + 0.306 ; r = 0.996
Qualitätskontrolle:
Humanes Kontrollserum
Contronorm®
Contropath®
5 x 5 ml
20 x 5 ml
5 x 5 ml
20 x 5 ml
#1205
#1220
#1305
#1320
Die Kontrollintervalle und Kontrollgrenzen sind den individuellen
Anforderungen jedes Labors und den länderspezifischen Richtlinien
anzupassen. Die Ergebnisse müssen innerhalb der festgesetzten
Bereiche liegen. Jedes Labor sollte Korrekturmaßnahmen für den Fall
beschreiben, daß Werte außerhalb des Bereichs liegen.
Kalibration:
Standardisierung
Die Albuminmethode wurde an der Referenzpräparation CRM 470
abgeglichen.
S1: 0.9% NaCl
®
S2: Bio Cal
®
Bio Cal E
20 x 3 ml
10 x 3 ml
#1420
#1430
Kalibrationshäufigkeit:
Eine Zweipunktkalibration wird empfohlen bei
Reagenzchargenwechsel
wenn Qualitätskontrollverfahren dies erfordern
Bestellinformationen:
#H0501
12 x 50 ml R1
6 x 22 ml R2
Entsorgung:
Bitte beachten Sie die jeweiligen gesetzlichen Vorschriften.
(BD-D-ALBBCH-02/2)
Fluitest® ALB-BCG
Albumin-BCG
Roche/Hitachi 902
Roche /Hitachi 704
Temperature: 25°/30°/37°C
No.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
<Chemistry>
Test Name
Assay code (Mthd)
Assay code (2. Test))
Reaction time
Assay Point 1
Assay Point 2
Assay Point 3
Assay Point 4
Wavelength (SUB)
Wavelength (MAIN)
Sample Volume
R1 Volume
R1 Pos.
R1 Bottle Size
R2 Volume
R2 Pos.
R2 Bottle Size
R3 Volume
R3 Pos.
R3 Bottle Size
Calib. Type (Type)
Calib. Type (Wght)
Calib. Conc. 1
Calib. Pos. 1
Calib. Conc.2
Calib. Pos. 2
Calib. Conc. 3
Calib. Pos. 3
Calib. Conc. 4
Calib. Pos. 4
Calib. Conc. 5
Calib. Pos. 5
Calib. Conc. 6
Calib. Pos. 6
S1 ABS
K Factor
K 2 Factor
K 3 Factor
K 4 Factor
K 5 Factor
A Factor
B Factor
C Factor
SD-Limit
Duplicate Limit
Sens. Limit
S1 ABS. Limit (L)
S1ABS. Limit (H)
ABS. Limit
ABS. Limit (D/I)
Prozone Limit
Proz. Limit (Upp/Low)
Proz. Limit (End Point)
Expect. Value (L)
Expect. Value (H)
Instr. Factor (a)
Instr. Factor (b)
Key setting
ALB
2 Point End
0
10
17
19
0
0
505
570
5.0
250
.....
Large
0
0
Small
50
.....
Small
Linear
0
0
.....
.....
.....
0
0
0
0
0
0
0
0
0
10000
10000
10000
10000
10000
0
0
0
0.1
80
700
-32000
32000
0
Increase
32000
Upper Limit
35
.....
.....
1
0
.....
PROGRAM 2 CHEMISTRY PARAMETERS
TEST
[ALB]
ASSAY CODE
[2(2POINT)]-[15]-[19]
SAMPLE VOLUME
[7]
R1 VOLUME
[350]-[50]-[NO]
R2 VOLUME
[70]-[20]-[NO]
WAVELENGTH
[505]-[570]
CALIBR. METH.
[LINEAR]-[0]-[0]
STD.(1) CONC.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(2) CONC.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(3) CONC.-POS.
[0]-[0]
STD.(4) CONC.-POS.
[0]-[0]
STD.(5) CONC.-POS.
[0]-[0]
STD.(6) CONC.-POS.
[0]-[0]
UNIT
[_]
SD LIMIT
[0.1]
DUPLICATE LIMIT
[100]
SENSITIVITY LIMIT
[0]
ABS.LIMIT (INC/DEC)
[0]-[INCREASE]
PROZONE LIMIT
[32000]-[UPPER]
EXPECTED VALUE
[ _ ]-[ _ ]
INSTRUMENT FACTOR
[1.00]
_ Data entered by the operator
Roche /Hitachi 717
Temperature: 25°/30°/37°C
PROGRAM 2 CHEMISTRY PARAMETERS
TEST
[ALB]
ASSAY CODE
[2(2POINT)]-[24]-[27]
SAMPLE VOLUME
[5]-[3]
R1 VOLUME
[250]-[100]-[NO]
R2 VOLUME
[50]-[50]-[NO]
WAVELENGHT
[505]-[570]
CALIBR. METH.
[LINEAR]-[0]-[0]
STD.(1) CONC.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(2) CONC.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(3) CONC.-POS.
[0]-[0]
STD.(4) CONC.-POS.
[0]-[0]
STD.(5) CONC.-POS.
[0]-[0]
STD.(6) CONC.-POS.
[0]-[0]
SD LIMIT
[0.1]
DUPLICATE LIMIT
[100]
SENSITIVITY LIMIT
[0]
ABS.LIMIT (INC/DEC)
[0]-[INCREASE]
PROZONE LIMIT
[32000]-[UPPER]
EXPECTED VALUE
[ _ ]-[ _ ]
PANIC VALUE
[ _ ]-[ _ ]
INSTRUMENT FACTOR
[1.00]
_ Data entered by the operator
.....Data entered by the operator
(BD-GB-ALBBCH-02/3)
Biocon® Diagnostik
Hecke 8
34516 Vöhl/Marienhagen
Germany
Fluitest® ALB-BCG
Albumin-BCG
Roche/Hitachi 902
Roche /Hitachi 704
Temperatur: 25°/30°/37°C
Zeile
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
<Eingabe des Parameters>
Test Name
Messmethode
Twin
Reaktionszeit
Meßpunkt 1
Meßpunkt 2
Meßpunkt 3
Meßpunkt 4
Nebenwellenlänge
Hauptwellenlänge
Probenvolumen
Volumen R 1
Position R 1
Flaschengröße R 1
Volumen R 2
Position R 2
Flaschengröße R 2
Volumen R 3
Position R 3
Flaschengröße R 3
Kalibrationsart
Wichtung
Konz. Standard 1
Position Standard 1
Konz. Standard 2
Position Standard 2
Konz. Standard 3
Position Standard 3
Konz. Standard 4
Position Standard 4
Konz. Standard 5
Position Standard 5
Konz. Standard 6
Position Standard 6
S1 ABS
K Faktor
K 2 Faktor
K 3 Faktor
K 4 Faktor
K 5 Faktor
A Faktor
B Faktor
C Faktor
S-Grenze
Abweichungsgrenze
Empfindlichkeitsgrenze
Untere S1 Ext. Grenze
Obere S1 Ext. Grenze
Ext. Grenze Wert
Ext. Grenze fallend/steigend
Prozonengrenze Wert
Prozonengrenze unter/ober
Proz. grenze (Endpunkt)
Unterer Referenzwert
Oberer Referenzwert
Instr. Faktor (a)
Instr. Faktor (b)
Methodentaste
ALB
2 Punkt End
0
10
17
19
0
0
505
570
5.0
250
.....
Gross
0
0
Klein
50
.....
Klein
Linear
0
0
.....
.....
.....
0
0
0
0
0
0
0
0
0
10000
10000
10000
10000
10000
0
0
0
0.1
80
700
-32000
32000
0
Steigend
32000
Obere Grenze
35
.....
.....
1
0
.....
PROGRAMM 2 CHEMISCHE PARAMETER
TEST
[ALB]
MESS METHODE
[2(2PUNKT)]-[15]-[19]
PROBEVOLUMEN
[7]
R1 VOLUMEN
[350]-[50]-[NO]
R2 VOLUMEN
[70]-[20]-[NO]
WELLENLÄNGEN
[505]-[570]
KALIBRATOREN
[LINEAR]-[0]-[0]
STD.(1) KONZ.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(2) KONZ.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(3) KONZ.-POS.
[0]-[0]
STD.(4) KONZ.-POS.
[0]-[0]
STD.(5) KONZ.-POS.
[0]-[0]
STD.(6) KONZ.-POS.
[0]-[0]
EINHEIT
[_]
S-GRENZE
[0.1]
ABWEICHUNGSGRENZE
[100]
EMPFINDL. GRENZE
[0]
EXT.GR. (STEI/FALL)
[0]-[STEIGEND]
PROZONENGRENZE
[32000]-[UEBER]
NORMALBEREICH
[ _ ]-[ _ ]
GERÄTEFAKTOR
[1.00]
_ Dateneingabe durch den Anwender
Roche /Hitachi 717
Temperatur: 25°/30°/37°C
PROGRAMM 2 CHEMISCHE PARAMETER
TEST
[ALB]
MESS METHODE
[2(2PUNKT)]-[24]-[27]
PROBEVOLUMEN
[5]-[3]
R1 VOLUMEN
[250]-[100]-[NO]
R2 VOLUMEN
[50]-[50]-[NO]
WELLENLÄNGEN
[505]-[570]
KALIBRATOREN
[LINEAR]-[0]-[0]
STD.(1) KONZ.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(2) KONZ.-POS.
[ _ ]-[ _ ]
STD.(3) KONZ.-POS.
[0]-[0]
STD.(4) KONZ.-POS.
[0]-[0]
STD.(5) KONZ.-POS.
[0]-[0]
STD.(6) KONZ.-POS.
[0]-[0]
S-GRENZE
[0.1]
ABWEICHUNGSGRENZE
[100]
EMPFINDL. GRENZE
[0]
EXT.GR. (STEI/FALL)
[0]-[STEIGEND]
PROZONENGRENZE
[32000]-[UEBER]
NORMALBEREICH
[ _ ]-[ _ ]
ALARMBEREICH
[ _ ]-[ _ ]
GERÄTEFAKTOR
[1.00]
_ Dateneingabe durch den Anwender
.....Dateneingabe durch den Anwender
(BD-D-ALBBCH-02/3)
Biocon® Diagnostik
Hecke 8
34516 Vöhl/Marienhagen
Germany